تبلیغات
صراطُ الأقوَم - مطالب آبان 1392

صراطُ الأقوَم

...هرچه دارم همه از عترت و قرآن دارم

«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً ولن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض»“همانا من در میان شما پس از خود، دو بار سنگین را به امانت می‌گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد. این دو از هم جدا نمی‌شوند تا زمانی که در حوض کوثر بر من وارد شوند”./مستدرک الوسائل ج11ص372 صراطُ الأقوَم .

توسل مسأله ای است که با نص صریح و احادیث صحیح و متواتر ثابت شده است و اکثر مسلمانان از قدیم تا به امروز به آن عمل نموده اند.
متأسفانه امروز این مسأله را مورد نزاع و مجادله قرار داده اند و در نتیجه مخالفان، موافقفان توسل را به شرک و کفر متهم می کنند! اگر در احادیث نبوی اندیشه کنیم، می فهمیم و این حقیقت آشکار خواهد شد که قرآن و حدیث توسل را جایز قرار داده اند. صدها روایت و فرمان نبوی شاهد برای لزوم توسل و تقرب به خداوند متعال اند.
مشروعیت توسل به اولیای خدا و واسطه قرار دادن آنها برای تقرب به خداوند و طلب حاجت از او، در روایات متعددی آمده و سیره مسلمانان از عصر پیامبر(صلی الله علیه و آله) تا کنون بر آن جاری بوده است. این امر نه تنها شرک نیست، بلکه اظهار تذلل و خشوع بیشتر در پیشگاه خداوند است.
در ادامه به بررسی نمونه هایی ای از گفتار علمای اهل سنت در مشروعیت توسل می پردازیم:
قاضی عیاض به اسناد خود روایت کرده که ابوجعفر منصور در مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله) با مالک بن انس روبرو شد و از او پرسید: آیا رو به قبله نموده و دعا کنم یا رویی به سوی پیامبر(صلی الله علیه و آله) گردانم؟ مالک جواب داد: چرا رخسار خود را از پیامبر(صلی الله علیه و آله) برگرداندی در حالی که او وسیله تو و پدرت آدم تا روز قیامت است؛ رو به جانب قبر نموده و او را شفیع خود قرار ده تا نزد خداوند شفاعتت کند؛ چرا که خداوند فرموده: «ولو أنهم إذ ظلموا انفسهم...»

ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ سه شنبه 1392/08/7 ] [ 08:49 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)در خطبه ای فرمودند:
 اى مردم! رهبران و پیشوایان پس از من و پیروان و یارانشان در دركات پایین دوزخ جاى خواهند گرفت و چه بد جایگاهیست آن براى متكبران 
 و من شما را آگاه مى‏سازم كه آنها اصحاب صحیفه  هستند.
 
مراد از صحیفه طومارى است كه منافقین پیمان نامه‏اى را نوشته و امضا كردند كه هرگاه پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) از دنیا رفت هرگز نگذارند خلافت به على بن ابى طالب منتقل شود. سپس آن نامه را مهر كردند و به دست ابى عبیده جراح سپردند تا آن را در كعبه بگذارد. در این نوشته ترتیب افرادى كه پس از پیامبر بر مسند خلافت مى‏آمدند را مشخص كرده و به همان ترتیب هم یكى پس از دیگرى عمل شد...


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ پنجشنبه 1392/08/2 ] [ 09:57 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه