تبلیغات
صراطُ الأقوَم - مطالب مرداد 1392

صراطُ الأقوَم

...هرچه دارم همه از عترت و قرآن دارم

«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً ولن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض»“همانا من در میان شما پس از خود، دو بار سنگین را به امانت می‌گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد. این دو از هم جدا نمی‌شوند تا زمانی که در حوض کوثر بر من وارد شوند”./مستدرک الوسائل ج11ص372 صراطُ الأقوَم .

داستان تخریب اماکن متبرک مسلمانان، داستانی تاسف بار و واقعی ست، واقعی از آن جهت که همه به چشم خود آن را دیده اند، و تاسف بار از آن رو که پشتوانه وهابیون برای دست زدن به این جنایت های وحشتناک فتوای عالم نمایان وهابی ست. 
به راستی كه هیچ چیز به اندازه عالم گمراه و گمراه كننده برای جامعه اسلامی خطرناك و زیان‌آور نیست؛ چرا كه مردم با توجه به ظاهر فریبنده آن‌ها، تمام سخنان شان را با چشم و گوش بسته می‌پذیرند. 
رسول خد (صلی الله علیه وآله) در این باره می‌فرماید : 
إنما أَخَافُ على أمتی الأَئِمَّةَ الْمُضِلِّینَ. 
من بر امتم از پیشوایان گمراه‌كننده، می‌ترسم. 


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ پنجشنبه 1392/05/31 ] [ 22:09 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


شیخ مفید(رحمه الله) می گوید: گروهی از جوانان شیعه برای تعلّم و فرا گیری مطالب کلامی، در پای درس من حاضر می شدند، روزی یکی از آنها گفت: حضرت استاد! روز گذشته در جلسه ای بودم که طبرانی، دانشمند زیدی مذهب نیز حضور داشت. او در چند مطلب بر ما شیعه اشکال و اعتراض کرد که من پاسخ قانع کننده ای نداشتم؛ از جمله اشکالات وی این بود که: شما شیعیان به بعضی از عقاید و اعمالی که سنّی های حنبلی مذهب دارند انتقاد و اعتراض می کنید، در حالی که در موارد متعدد با آنان هم عقیده بوده و مانند آنان عمل می کنید. و چند مورد را اینگونه برشمرد: زیارت قبور اولیا، عبادت کردن در نزد آن قبور و.... 
شیخ مفید می فرماید: به آن شاگرد گفتم: نزد طبرانی برو و پاسخ پرسش های او را همانگونه که من توضیح می دهم با او درمیان بگذار. 
شیخ مفید به یکایک پرسش های طبرانی پاسخ مشروح داد تا به پرسش در باره زیارت قبور اولیا رسید و گفت: 


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام زادگان(علیهم السلام)، قرآن و احادیث، براهین شیعه،

[ چهارشنبه 1392/05/30 ] [ 16:28 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


قال علی والذی فلق الحبة وبرأ النسمة انه لعهد النبی الأمی صلى الله علیه وسلم إلى أن لا یحبنی الا مؤمن ولا یبغضنی الا منافق
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
حضرت علی (علیه السلام) فرمود: قسم به خدایی که دانه را شکافت و انسان ها را آفرید به درستی که عهد پیامبرى كه نزد كسى درس نخوانده به من اینست كه هیچ فردی مرا دوست نخواهد داشت مگر آنکه مؤمن باشد و هیچ فردی بغض و کینه مرا ندارد مگر آنکه منافق باشد.
------------------------
1-صحیح مسلم: ج 1، ص 61
2-سنن نسائی: ج 8، ص 116
3-المصنف ابن ابی شیبه: ج 7، ص 494
4-صحیح ابن حبان: ج 15، ص 367
5-الإستیعاب: ج 3، ص 1100




طبقه بندی: امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ سه شنبه 1392/05/29 ] [ 21:30 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


مستنداتی از اهل سنت دال بر مجوز زیارت، بوسیدن، توسل به قبور، بیعت با چوب‌دستی. .. حتی نوشیدن آب غسل میت (؟!) ایفاد می‌گردد. 
-بلال، موذن پیامبر، رسول خدا را در خواب دید كه به او مى فرماید: اى بلال، این چه جفایى است ؟آیا وقت آن نشده كه به زیارت من آیى؟ بلال بیدار شد و ندوهگین و ترسان گشت. بر مركب خود سوارشده به زیارت قبر پیامبر در مدینه آمد و شروع كرد به گریستن و صورت بر قبر پیامبر مالیدن. چون حسن و حسین علیهم‌السلام آمدند، آن دو را درآغوش كشید و بوسید. 
تاریخ طبرى، ج 1 ص 161 و 169 - معجم البلدان، ج 3 ص 2 8 - تاریخ ابن كثیر،ج 1 ص 174 و 197 
مستدرك حاكم، ج 4 ص 515 - وفاء الوفاء، ج 2 ص 41 
-مروان روزى مردى را دید كه صورت و پیشانى بر قبر پیامبر نهاده است. گردن او را گرفت و گفت : مى دانى چه مى كنى ؟وقتى سربلند كرد، دید ابوایوب انصارى است. ابوایوب گفت : آرى ! من سراغ سنگ نیامده ام، سراغ رسول الله آمده ام. از آن حضرت شنیدم كه مى فرمود: بر دین گریه نكنید وقتى كه شایستگان عهده دار آن شوند، بلكه زمانى بر دین گریه كنید كه نااهلان عهده دار و والى آن گردند! 
 

ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ دوشنبه 1392/05/28 ] [ 18:04 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


قبل از تسلط وهابیها بر حجاز، قبور مدفون در بقیع و پاره‏ای قبور دیگر در مکه و مدینه دارای گنبد و بارگاه و فرش و شمعدان و چراغ و قندیل بوده است. بسیاری از کسانی که قبل از آن آنجا را دیده‏اند، وضع بنا و دیگر خصوصیات مربوط به مقابر را با ذکر جزئیات و احیانا با ارائه تصاویری در گنبد و بارگاه آنها، در سفرنامه‏های خود ذکر کرده‏اند.
بیانیه علمای مکه و نجد
علمای مکه در راس آنها، شیخ عبدالقادر شیبی کلیددار خانه کعبه، به دیدن ابن‌سعود آمدند، ابن سعود سخنانی ایراد کرد و در ضمن آن از دعوت محمد بن عبدالوهاب یاد کرد و اظهار داشت که احکام دینی ما، طبق فقه احمد بن حنبل است، حال اگر این سخنان در نزد شما پذیرفته است، بیایید تا برای عمل کردن به کتاب خدا و سنت‌خلفای راشدین با یکدیگر بیعت کنیم. همه با او بیعت کردند.
سپس یکی از علمای مکه، از ابن سعود درخواست کرد که مجلسی ترتیب بدهد تا علمای مکه و نجد در اصول و فروع به مباحثه بپردازند، وی این پیشنهاد را پذیرفت و در روز یازدهم جمادی الاولی، پانزده نفر از علمای مکه و هفت نفر از علمای نجد، اجتماع کردند و مدتی باهم بحث کردند و در پایان بیانیه‌ای از طرف علمای مکه صادر شد، مبنی بر این که در پاره‌ای از مسائل اصولی، میان علمای مکه و علمای نجد، موافقت گردید، از جمله این که هرکس میان خود و خدا واسطه قرار دهد، کافر است و تا سه بار توبه داده می‌شود و اگر توبه نکرد، باید کشته شود. دیگر ساختمان بر روی قبور و چراغ روشن کردن در اطراف قبور و نماز خواندن در کنار آنها حرام است. و نیز اگر کسی خدا را به جاه و مقام کسی بخواند، مرتکب بدعت‌شده و بدعت در اسلام حرام است.(1)


ادامه مطلب



طبقه بندی: امام شناسی، امام حسن(علیه السلام)، امام سجاد(علیه السلام)، امام باقر(علیه السلام)، امام صادق(علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ پنجشنبه 1392/05/24 ] [ 14:21 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


تحریف روایت : 
ذهبی، اصل روایت را در سیر اعلام النبلاء، ج 6 - ص 259 این گونه نقل می‌كند : «. .. لقد ولدنی مرتین » ؛ در حالی كه در جاهای دیگر و از جمله چهار صفحه پایین تر از آن، كلمه «صدیق» را اضافه كرده و روایت را این گونه تحریف می‌كند : 
فكان یقول : ولدنی الصدیق مرتین. 
الكاشف فی معرفة من له روایة فی كتب الستة - الذهبی - ج 1 - ص 295 و تذكرة الحفاظ - الذهبی - ج 1 - ص 166 و سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج 6 - ص 255 و تاریخ الإسلام - الذهبی - ج 9 - ص 88. 
چگونه ممكن است امام صادق علیه السلام از كلمه «صدیق» برای ابوبكر استفاده كند ؛ در حالی كه همه می‌دانند این لقب از القاب مخصوص امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام بوده است. ما این مطلب را در جای دیگر ثابت كرده‌ایم. 
مناقشه در دلالت روایت : 
همان طور كه گذشت، مزی در تهذیب الكمال و ذهبی در سیر اعلام النبلاء می‌نویسند : 


ادامه مطلب



طبقه بندی: امام شناسی، امام صادق(علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ دوشنبه 1392/05/21 ] [ 20:33 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


یكی از دلائلی كه علمای اهل تسنن برای اثبات حُسن روابط میان اهل بیت (علیهم السلام) و خلفای سه گانه استدلال می‌كنند و با استفاده از آن موضع شیعیان در برابر خلفا را مورد انتقاد قرار می‌دهند، روایتی است معروف به «ولدنی ابوبكر مرتین» كه از قول امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل می‌كنند. ما در این جا به صورت مختصر سند و نیز دلالت این روایت را از مصادر شیعه و سنی مورد بررسی قرار داده و در نهایت قضاوت را بر عهده خوانندگان عزیز قرار می‌دهیم. 
بررسی سند روایت در كتاب‌های شیعه : 
این روایت را هیچیك از علمای شیعه نقل نكرده اند، تنها مرحوم ابو الفتح اربلی در كتاب كشف الغمه آن را از عبد العزیز بن اخضر جنابذی كه سنی حنفی است نقل كرده. 
وقال الحافظ عبد العزیز بن الأخضر الجنابذى رحمه الله أبو عبد الله جعفر بن محمد بن على بن الحسین بن على بن أبى طالب علیهم السلام الصادق وأمه أم فروة واسمها قریبة بنت القاسم بن محمد بن أبى بكر الصدیق رضى الله عنه وأمها أسماء بنت عبد الرحمن بن أبى بكر الصدیق ولذلك قال جعفر علیه السلام ولقد ولدنى أبو بكر مرتین. 
كشف الغمة، ج2، ص 374. 
حافظ عبد العزیز جنابذی گفته است: ابو عبد الله جعفر بن محمد، مادرش ام فروه از طرفی دختر قاسم بن محمد بن ابو بكر است و از طرف دیگر مادرش اسماء، دختر عبد الرحمان بن ابوبكر است و از این روی امام صادق فرموده: ابوبكر دو بار مرا به دنیا آورده یعنی از دو طرف نسب من به ابو بكر می رسد. 
اولاً : حافظ عبد العزیز جنابذی متوفای 611 است و امام صادق (علیه السلام) در سال 148 هجری به شهادت رسیده است بین این دو فاصله زیادی وجود دارد. پس روایت مرسله است و روایت مرسل ارزشی برای استدلال ندارد. 
ثانیاً : این شخص سنی مذهب است ؛ چنانچه ذهبی در سیر اعلام النبلاء در باره وی می‌نویسد : 
ابن الأخضر * الامام العالم المحدث الحافظ. .. قال ابن النجار :. .. وما رأیت فی شیوخنا مثله فی كثیرة مسموعاته، وحسن أصوله. ... 
سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج 22 - ص 31. 

ادامه مطلب



طبقه بندی: امام شناسی، امام صادق(علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ دوشنبه 1392/05/21 ] [ 20:28 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


نویسندگان سنن و صحاح در زمینه زیارت قبور چنین نقل می‏کنند: 

1 - «زُورُوا القبورَ فإنها تُذَکِّرُکم الآخِرَةَ...»(1). 
«قبرها را زیارت کنید؛ زیرا زیارت آنها، مایه یادآوری سرای دیگر می‏گردد.» 
2 - «کُنْتُ نَهَیْتُکُمْ عَنْ زِیارَةِ الْقُبُورِ فَزُورُوا، فَاِنَّها تُزَهِّدُ فِی الدُّنْیا وَتُذَکِّرُ الآخِرَةَ»(2). 
«من شما را از زیارت قبور نهی کرده بودم، از این به بعد زیارت کنید؛ زیرا زیارت قبور، شما را نسبت به دنیا بی‏اعتنا می‏سازد و آخرت را به یاد می‏آورد.» 
روی همین اساس است که پیامبر گرامی، قبر مادر خود را زیارت می‏کرد و مردم را به زیارت قبور سفارش می‏فرمود؛ زیرا زیارت قبور مایه یادآوری آخرت است. 



ادامه مطلب



طبقه بندی: براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ سه شنبه 1392/05/15 ] [ 05:08 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


تعیین خلیفه و جانشین و امام پس از پیامبر (صلى الله علیه وآله) به امر و فرمان الهى است. شاهد این مدّعا ماجراى ذیل مى باشد: پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله هنگامى كه در مكه بود، گاه به سراغ قبایل عرب مى رفت و آنها را به اسلام دعوت مى نمود. از جمله با قبیله بنى عامر گفتگو نمود. یكى از بزرگان آنان به نام بحیرة بن فراس گفت: اگر ما با شما بیعت كنیم و دعوت شما را بپذیریم، و خدا شما را بر دشمنانت پیروز گرداند، قول مى دهى كه جانشینى تو از آن ما باشد؟ پیامبر اكرم (صلى الله علیه وآله) فرمود: «اَلْاَمْرُ لِلَّهِ [اِلَى اللَّهِ] یَضَعُهُ حَیْثُ یَشاءُ؛ این امر مربوط به خدا است و آن را هرجا بخواهد قرار مى دهد».

(1) پاسخ فوق با صراحت تمام اعلام مى كند كه خلافت و امامت با نصب و تعیین الهى است. حتّى پیامبر اكرم (صلى الله علیه وآله) نیز در این امر جز نقش واسطه و اعلام كننده، نقش دیگرى ندارد ...




ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام حسن(علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ چهارشنبه 1392/05/2 ] [ 04:55 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه