تبلیغات
صراطُ الأقوَم - مطالب دی 1392

صراطُ الأقوَم

...هرچه دارم همه از عترت و قرآن دارم

«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً ولن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض»“همانا من در میان شما پس از خود، دو بار سنگین را به امانت می‌گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد. این دو از هم جدا نمی‌شوند تا زمانی که در حوض کوثر بر من وارد شوند”./مستدرک الوسائل ج11ص372 صراطُ الأقوَم .

بخارى و مسلم و تمام محدثین اهل سنت این روایت را آورده اند. حدیث امامان اثنی عشر از گروهی از صحابه پیامبر (صلی الله علیه و آله) نقل شده است كه بیشترین اسناد آن به «جابر بن سمره» می‏رسد، و سپس به «عبداللّه بن مسعود» و «عبداللّه بن عمر» و «عبداللّه بن عمر و بن عاص» و «عبدالملك بن عمیر» و «ابی‏الجلد» و «ابی جحیفه» (و حداقل هفت نفرند) ولی حفاظ و ناقلان حدیث كه آن را در كتابهای خود نقل كرده‌‏اند بالغ بر دهها كتاب می‏شود، اكنون به قسمتی از آن که در منابع معتبر اهل سنّت آمده است توجه فرمائید:
1 ـ در صحیح مسلم از جابر بن سمره نقل شده كه می‏گوید «سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ (صلی الله علیه و آله) یَقُولُ لایَزالُ الاِسلامُ عَزیزاً اِلی اِثْنی عَشَرَ خَلیفَهً – ثُمَّ قالَ كَلِمَهً لَمْ اَفْهَمْها! فَقُلْتُ لاَبی ما قالَ؟ فَقالَ كُلُهُمْ مِنْ قُریْشٍ!؛[1] اسلام پیوسته عزیز خواهد بود تا دوازده خلیفه بر مسلمانان حكومت كنند، سپس سخنی فرمود كه من نفهمیدم ، پس به پدرم (كه در آنجا حاضر و از من به پیامبر(صلی الله علیه و آله) نزدیكتر بود) گفتم پیامبر (صلی الله علیه وآله ) چه فرمود؟ گفت، فرمود (تمام آنها از قریشند)»


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ دوشنبه 1392/10/30 ] [ 11:41 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]



اهل سنت وجماعت توسل به میت را مانند توسل به زنده جایزدانسته اند چون فرقی بین آن دو نیست چراكه توسل یا به مقام نبوت است یا به پرهیزگاری متوفی در این صورت فرقی بین اینكه زنده باشد یامرده نیست.

چون صفت نبوت و پرهیزگاری بعد از مرگ باقی اند و دراین مورد از طرف پیامبر(صلی الله علیه و آله) و صحابه نهی و منعی نشده است و به آنچه كه طبرانی از عثمان بن حنیف روایت كرده و آن راصحیح دانسته استدلال كرده اند عثمان بن حنیف می فرمایند:

مردی برای انجام كاری به نزد عثمان آمد و شد میكرد عثمان به او توجه نمیكرد و به كارش رسیدگی نمی نمود آن مرد به عثمان بن حنیف رسید و به او شكایت كرد عثمان بن حنیف به او گفت: برو وضو بگیر و به مسجد برو و دو ركعت نماز بخوان و بگو:

خداوندا نیازم را از تو می خواهم و با توسل به پیامبرمان محمد(صلی الله علیه و آله)پیامبر رحمت به درگاه تو رو می آورم ای محمد(صلی الله علیه و آله)بواسطة تو رو به پروردگارم می آورم كه نیازم را بر آورده كند نیازت رابگو و برگرد پیش من تا با هم برویم.

مرد رفت و آنچه را كه عثمان بن حنیف گفته بود انجام داد سپس به در خانه عثمان رفت همین كه دربان آمد دستش را گرفت و پیش عثمان برد و او را كنار خود نشاند عثمان گفت: چه حاجتی داری مرد نیاز خود راباز گفت و عثمان آن رابرآورده كرد سپس به اوگفت:



ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ چهارشنبه 1392/10/25 ] [ 00:31 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


مطالعه و بررسیِ منابع حدیثی و تاریخی و دقت در بعضی حوادث و جریان‌های زندگی پیامبر خدا، گویای این حقیقت تلخ است که درباره آن حضرت دروغ سازی و شایعه پردازی بسیار به وقوع پیوسته و از دوران حیات آن حضرت آغاز شده است؛ زیرا در دوران زندگی پیامبر افرادی بودند که در اثر حبّ و بغض و دوستی و دشمنی و اغراض مختلف، دروغ‌هایی می‌ساختند و مطالب خلاف و بی اساس را در مورد آن حضرت، میان جامعه منتشر می‌کردند، تا جایی که حضرت رسول| در بالای منبر به گونه‌ای آشکار، مردم را از وجود چنین دروغ‌سازانی آگاه کرد و آنان را از عواقب این عمل ناشایست برحذر ساخت و فرمود: «لا تکذبوا علیّ و من کذب علیّ فیلج النار»صحیح بخارى، ح ۱، باب اثم من کذب مع النبی ؛ تحف العقول، ص ۵؛ «مردم بر من دروغ نبندید و هر کس بر من دروغ ببندد جایگاهش آتش است.»

و در ضمن خطبه دیگر فرمود: «أیّها النّاس قد کثرت علی الکذابه فمن کذب علیّ متعمداً فلیتبوّأ مقعده من النار» ؛کافى، ج ۱، ص ۶۲ برکت الفضل، ج ۱، ص ۲۱۱ شرح ابن ابى الحدید، ج ۱۱، ص ۳۸ ؛ تحف العقول، ص۱۹۳ «مردم! دروغ‌گویان از زبان من زیاد شده‌اند...» 
و آنگاه که سلیم بن قیس از امیرمؤمنان (علیه السلام) درباره صحّت و سقم احادیثی که در دست مردم است پرسید، حضرت در پاسخ وی فرمود: 
«إنّ فى أیدی الناسِ حقاً و باطلاً، وصدقاً وکذباً، و ناسخاً ومنسوخاً، ومحکماً ومتشابهاً، وحفظاً و وهماً ولقد کذب علی رسول الله على عهده...»؛ 


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ پنجشنبه 1392/10/12 ] [ 00:11 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


روزى مروان حَکَم دید که شخصى صورت خود را بر قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) گذاشته است، با شتاب سوى او آمد و گردن او را گرفته، از جاى بلند کرد و گفت: مى‌‏دانى چه مى‏‌کنى؟!
سلفی‌گری تکفیری به گرایش گروهی از سلفیون گفته می‌شود که مخالفان خود را کافر می‌شمارند و مطرح‌ترین آنان «وهابیت تکفیری» با محوریت عربستان سعودی است.

وهابیت تکفیری یکی از مشکلات دنیای کنونی مسلمانان  است. آنها با اتهام‌های ناشایستی که به شیعیان می‌زنند باعث گمراهی مسلمانان و عده زیادی از مردم دنیا می‌شوند. 
از اشکالات و شبهات وهابیت این است که نباید به زیارت قبور رفت و نباید از کسانی که از دنیا رفته‌اند چیزی طلب کرد؛ آنها مرده‌اند و نمی‌توانند کاری بکنند. نباید قبر آنان را از باب تبرک، مس کرد و کسی که به زیارت قبور حتی مرقد شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌رود مشرک است.


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ شنبه 1392/10/7 ] [ 22:13 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه