تبلیغات
صراطُ الأقوَم - مطالب فروردین 1392

صراطُ الأقوَم

...هرچه دارم همه از عترت و قرآن دارم

«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً ولن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض»“همانا من در میان شما پس از خود، دو بار سنگین را به امانت می‌گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد. این دو از هم جدا نمی‌شوند تا زمانی که در حوض کوثر بر من وارد شوند”./مستدرک الوسائل ج11ص372 صراطُ الأقوَم .

آیا صحیح است كه مى گویند همراه غار حضرت پیامبرـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ ابن بكر ـ عبداللّه بن بكر بن اریقط ـ همان راهنما و دلیل پیامبر ـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ بوده و نه ابوبكر. البدایة و النهایة 3: 176. 
و این تشابه و تقارب إسمى سبب شده كه آنرا ابوبكر بخوانیم. 
چون اولاً: حضرت ابوبكر در هیچ كجا به این فضیلت اعتراف نكرده است، در حالیكه در روز سقیفه به كمتر از آن اشاره كرد. «نحن عشیرة رسول اللّه و اوسط العرب أنسابا و لیست قبیلة من قبائل العرب الا و لقریش فیها ولادة».البدایة و النهایة 6: 2 5 
ثانیاً: به گفته عسقلانى، از تابعین كسانى بودند كه منكر ارتباط داشتن آیة غار با ابوبكر بودند; همانند ابوجعفر مؤمن طاق. لسان المیزان 5: 115 
ثالثاً:  عایشه تصریح دارد كه هرگز آیه اى در حق ما نازل نشده است. صحیح بخارى 6: 42 ـ تاریخ ابن الاثیر 3: 199 ـ البدایة و النهایة 8: 96 ـ الاغانی 16: 9 
«لم ینزل اللّه فینا شیئاً من القرآن». 
رابعاً: معروف است كه ابوبكر در مدینه به استقبال پیامبرـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ آمد و این بدان معناست كه ابوبكرهمراه پیامبر اكرم ـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ نبوده است. 


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ پنجشنبه 1392/01/29 ] [ 09:35 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


یكى ازشبهاتى كه مطرح مى شود این است كه جریاناتى چون احراق درب خانه حضرت فاطمه (علیها السلام)وشهادت حضرت محسن (علیه السلام) درجریان هجوم به خانه و... همه از كارهاى زشت وناپسندى استكه آنرا فقط شیعه نقل كرده وفاقد اعتبار است .حال ما در این فصل قسمتى از عبارتها و روایتهایى كه علماى اهل سنت از قرن سوم هجرى تا كنون در كتابهاى خود نوشته اند را خواهیم آورد كه تصریحاً و تأویلاً اشاره به وقایع مذكور دارد. و شما پس از مطالعه دقیق آن قضاوت كنید كه آیا این مسائل و رویدادهاى مهم تاریخ اسلام را فقط شیعه نقل كرده است یا خیر؟! قسمت اول هجوم به خانه وحى و آتش زدن درب اگر چه روایات پیرامون این موضوع در كتب اهل سنت بسیار زیاد است، ولى ما در اینجا فقط به ذكر پاره اى از آنها اكتفا مى كنیم، وتحقیق و مطالعه بیشتر را به خوانندگان عزیز واگذار مى نمائیم .

 

1 ابن أبى شیبه (متوفى 235 ه.ق) در كتاب خود به نام«المصِّنف» جلد هفتم صفحه 432 روایت شماره 37045(چاپ بیروت) چنین مى نویسد: «عمر بسوى خانه فاطمه روانه شد، وگفت: اى دختر پیامبر بخداقسم هیچكس نزد ما، دوست داشتنى تر از پدرت نیست وبعد از پدرت هیچكس نزدما،دوست داشتنى تر از تو نیست، ولكن بخدا قسم! این محبت مانع از آن نمى شود كه این افرادى را كه نزد خود جمع كرده اى دستور بدهم خانه را بر آنها بسوزانند.»


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ شنبه 1392/01/24 ] [ 09:52 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


این سؤالی است که از بسیاری از به اصطلاح اندیشمندان اهل سنت پرسیده شده، و هنوز هیچیک جوابی به آن نداده‌‌اند. به راستی چه پاسخی دارند که بدهند؟ 
پاسخ این سؤال 3 گزینه بیشتر ندارد: 
1ـ  اگر علمای اهل سنت بگویند حضرت فاطمه(علیهاالسلام) بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله) پیشوایی نداشته است، که آنوقت با احادیثی که در منابع مهم و معتبر خود اهل سنت وجود دارد چه کنند؟ مانند دو کتاب صحیحین(صحیح بخاری و صحیح مسلم) مبنی بر اینکه: «مَنْ مَاتَ وَ لَیْسَ فِی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ ماتَ مِیْتَةً جاهِلَّیِةً»(یعنی: هرکس باید بیعت پیشوایی را بر گردن داشته باشد و گرنه مرگش، مرگ جاهلیت است.(
منبع حدیث: صحیح مسلم، کتاب الاماره، باب وجوب ملازمة جماعة المسلمین عند ظهور الفتن و فی کل حال، حدیث ۱۸۵۱، ص۵۳۲، چاپ مصر، مکتبة عبادالرحمن. 
در این صورت(نستجیر بالله) مرگ حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به مرگ جاهلیت بوده است!! و آیا می‌‌توانند این حرف را بزنند؟!!
2ـ  علمای اهل سنت اگر پاسخ دهند که پیشوای حضرت فاطمه(سلام الله علیها)؛ ابوبکر بوده است، آنوقت با احادیثی که در معتبرترین منابع اهل سنت یعنی صحیحین(صحیح بخاری و صحیح مسلم) و از عایشه دختر ابوبکر نقل شده چه می‌‌کنند؟ مانند این احادیث که عایشه می‌گوید: «. . . 

ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ جمعه 1392/01/16 ] [ 15:06 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


حضرت زهرا (علیهاالسّلام) جهت منصرف ساختن مهاجمین از قصد خود مبنی بر به آتش کشاندن خانه، تلاش فراوانی انجام دادند؛ ولی مهاجمین بدون توجّه به ایشان، با اقدام عَمَلی خود، همه شرایط لازم را جهت سوزاندن خانه با اهلش فراهم آوردند. حضرت زهرا (علیهاالسّلام) نیز به اعتراض شدید در مقابل این رفتار پرداخته و تمامی تلاش خود را به کار بستند تا مانع ایشان شوند:

ابن قُتَیْبَه (متوفّای 276) در کتاب «الإمامة و السیاسه» (جلد 1، صفحه 12)، چاپ: مصر، 1382 هـ؛ نقل می‌کند:

وَ إنَّ أبابَکْرٍ تَفَقَّدَ قَوْماً تَخَلَّفُوا عَنْ بَیْعَتِهِ عِنْدَ عَلِیٍّ، فَبَعَثَ إلَیْهِمْ عُمَرَ... فَدَعا بِالْحَطَبِ وَ قالَ:

وَ الَّذِی نَفْسُ عُمَرَ بِیَدِهِ لَتَخْرُجُنَّ أوْ لَاُحْرِقَنَّها عَلی مَنْ فِیها...فَوَقَفَتْ فاطِمَةُ عَلی بابِها، فَقالَتْ:لا عَهْدَ لِی بِقَوْمٍ حَضَرُوا أسْوَأ مَحْضَرٍ مِنْکُمْ...

و ابوبکر غیبتِ گروهی را ـ که از بیعتِ با او [با حضورشان] نزد علی سرپیچی کرده بودند ـ ، احساس کرد؛ لذا عمر را به سراغشان فرستاد. ... عمر هیزم طلبید و گفت:قسم به آن‌که جانم در دست اوست، یا خارج می‌شوید یا بی‌تردید خانه را ـ با هرکه در آن است ـ به آتش می‌کشم...

لذا فاطمه کنار درب خانه‌اش ایستاد و فرمود:گروهی را نمی‌شناسم که حضورشان بدتر از حضور شمایان باشد.

ابن قُتَیْبَه، در ادامه ماجرا می‌نویسد:

... قامَ عُمَرُ، فَمَشی مَعَهُ جَماعَةٌ حَتّی أتَوْا بابَ فاطِمَةَ، فَدَ قّوْا الْبابَ، فَلَمّا سَمِعَتْ أصْواتَهُمْ نادَتْ بِأعْلی صَوْتِها:یا أبَتِ! یا رَسُولَ اللهِ! ماذا لَقِینا بَعدَ کَ مِنِ ابْنِ الْخَطّابِ وَ ابْنِ أبِی‌قُحافَةَ؟!


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ یکشنبه 1392/01/11 ] [ 11:04 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


یکى از مهمترین شبهاتى که وهابی‌ها با تحریک احساسات مردم، به منظور انکار قضیه هجوم عمر بن خطاب و کتک زدن حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مطرح مى‌کنند، این است که چرا امیرمؤمنان (علیه السلام) از همسرش دفاع نکرد؟ مگر نه این که او اسد الله الغالب و شجاع‌ترین فرد زمان خود بود و...
عالمان شیعه در طول تاریخ از این شبهه‌ پاسخ‌هاى گوناگونى داده‌اند که به اختصار به چند نکته بسنده مى‌کنیم.

عکس العمل تند حضرت در برابر عمر بن خطاب:
امیرمؤمنان علیه السلام در مرحله اول و زمانى که آن‌ها قصد تعرض به همسرش را داشتند، از خود واکنش نشان داد و با عمر برخورد کرد، او را بر زمین زد، با مشت به صورت و گردن او کوبید؛ اما از آن جایى که مأمور به صبر بود از ادامه مخاصمه منصرف و طبق فرمان رسول خدا صلى الله علیه وآله صبر پیشه کرد. در حقیقت با این کار مى‌خواست به آن‌ها بفهماند که اگر مأمور به شکیبائى نبودم و فرمان خدا غیر از این بود، کسى جرأت نمى‌کرد که این فکر را حتى از مخیله‌اش بگذراند؛ اما آن حضرت مثل همیشه تابع فرمان‌هاى الهى بوده است.

سلیم بن قیس هلالى که از یاران مخلص امیرمؤمنان علیه السلام است، در این باره مى‌نویسد:


ادامه مطلب



طبقه بندی: پیامبرشناسی، امام شناسی، امام علی (علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، براهین شیعه، قرآن و احادیث،

[ دوشنبه 1392/01/5 ] [ 05:41 ] [ سعید عسگری ]

[ نظرات() ]


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه